Od 26 września do końca listopada potrwa kampania, której celem jest zwiększenie świadomości społecznej na temat gruźlicy – jej najczęstszych objawów klinicznych, mechanizmów przenoszenia oraz znaczenia szybkiego reagowania w przypadku podejrzenia zakażenia. Akcję informacyjno-edukacyjną prowadzi Biuro Krajowego Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w Polsce we współpracy z Polskim Towarzystwem Chorób Płuc.
– Zależy nam na dotarciu do jak najszerszego grona odbiorców, w tym obywateli polskich oraz innych osób przebywających na terytorium kraju, takich jak migranci i uchodźcy, którzy mogą napotykać trudności w dostępie do informacji zdrowotnych – przekonują organizatorzy akcji.
W ramach kampanii opracowano zestaw materiałów informacyjnych w czterech wersjach językowych: polskiej, ukraińskiej, rosyjskiej oraz angielskiej. Dobór języków ma na celu zapewnienie maksymalnej dostępności i zrozumiałości treści dla wszystkich grup odbiorców, niezależnie od ich pochodzenia czy poziomu znajomości języka polskiego.